onsdag, november 29, 2006

Lasse går utan hår



Har jag berättat för er att jag älskar Lasse kronér? I lördags berättade jag det i alla fall för Lasse själv. Efter att ha stått ihopböjd, kiknande av skratt i fem minuter, så fick jag tillslut fram de tre väl valda orden. Jag. Älskar. Dig. Lasse. Självklart för jag inte den kampen helt ensam. Utan Sanna stod vid min sida. Nu tror ni säkert att jag är ironisk. Det är jag inte. För jag känner faktiskt någon slags kärlek till honom. Han är ju definitivt bättre än den där Rickard. (Engfors, eller vad hette han nu igen?) och han är ju alltid så glad. Han är definititv en mysfarbror. Och lika glad i lördags som han är i våra tvrutor.

Lördagen paserade förbi snabbt. Nästan för snabbt. Det hann knappt hända något. Samtidigt som det mesta hände. Jag pratade dåligare engelska än vad jag någonsin tidigare gjort. Jag drack upp en tusenlapp. (Petra har rätt, jag kommer inte iväg till Stockholm för jag super upp mina pengar på Oscar). Sanna hann ramla en gång till (Highlightlista på Sannex fall kommer dyka upp här inom kort) Jag drack Snakebite för gamla tiders skull. Vi sabbade våran Att-INTE-göra-lista, totalt. Precis som varje helg. Vi räddade April från Schredder. Sanna åt korv, trots att hon varit vegeterian i fem år (Detta hände även i London, varför just korv kan man fråga sig?) Nachos införskaffades och åts upp lika fort. Även detta för gamla tiders skull. Taxichauffören hotade oss med knytnävarna att 'om ni tappar den där mosbrickan i bilen, får ni fan betala!'. Jag lovade stort men Sanna höll tunt. En upptryckt mosbricka mot förarens säte. Härliga tider! Vi låg döda och utslagna på Niclas nyrenoverade golv och skrattade oss fördärvade, tills Niclas blev eld och lågor och skrek att om vi inte höll käften så fick vi gå hem. Vi gick inte hem. Vi fortsatte skratta tills det blev dags att krypa ner i sängen och sova tätt, som tre packade sillar.

Söndagen var lika bra som vanligt. Vi slog läger i mitt vardagsrum med Coffee House sallad och även där var vi helt lamslagna av skratt. Dagen rann förbi, också den rätt snabbt, med skrattanfall och dåliga skämt. Somnade gott på natten efter ett Bigboymål. Jag älskar mina helger! Jag älskar er!

- Vet du hur jag vet att jag åt nötter igår? - Du hade det i ansiktet? - Nä, det satt fast en i tanden!

1 kommentar:

London sa...

hahahaha! Fan vad jag älskar detta!